HANMER SPRINGS

24. května 2009 v 11:39 | Lucka
U Lake Rotoroa jsme váhali, kam dál. Jestli se vrátit nejkratší cestou na východní pobřeží do Kaikoury nebo Kaikouru vynechat. Vzhledem k finanční náročnosti plaveb či letů za velrybami jsme se rozhodli "náhodu" vidět kousek těchto mořských obrů oželet. Honza to stočil na jih k springs Junction a pak opět k východu směrem na Hanmer springs. Jsme na Zélandě už nějakej ten pátek a ještě jsme si neužili termální koupel. Návštěva Hanmer Springs proto byla téměř nezbytně nutná :-D

Přespali jsme kdesi u informační cedule před rušným městečkem, kde všichni čerstvě voní sprchovým gelem, mýdlem a mají přes rameno ručník :-)

Hned ráno, jakmile jsme se umyli a posnídali s čerstvě uvařenou kávou na dětském hřišti s kachnama, vypakovali jsme si plavky, ručník, pití a pěněženku, zaplatili vstupné a kroutili jsme hlavou, že asi zmrznem. Pche! Ani náhodou! Jednotlivé bazénky s termální vodou měli v rozmezí od 37 - 42´C. Voda byla neskutečně "těžká" sytá. Já s mým naraženým břichem od výletu z trampolíny jsem vydržela v bazénu tak 3 minuty a musela jsem nad vodu, jinak jsem měla pocit, že mi to rozdrtí pupek a žebra.

Venku byla kosa ale během půlhodiny už jsme se víc aklimatizovali v horkém bazénu a vyjít ven jen pod záminkou přesunu, pití či toalety :-) Byla to opravdu lázeň. Lidi si tam v klidu lebedili a já se pochopitelně začla nudit, tak jsem dělala kraviny a potápěla jsem se s Honzou, jenže i to nám zatrhli, v termálních vodách musí být hlava a hlavně uši stále nad vodou. Chjo. Asi by se nám uvařili mozky nebo co :-D
Bylo to teda báječný pohodlí, lázeňáci z nás byli raz dva. A páč nám vyhládlo, tak jsme šli na pizzu. A tam jsme potkali Češku za barem a vychutnali si dobrý jídlo. V restauraci byli i další Češi, kteří měli touhu okusit dýňovou polévku a dle hlasitých výjevů jsme pochopili, že už jsi ji v životě neobjednaj :-D Dýně je tu dost oblíbenou zeleninou, teda rozhodně více než v Čechách. S dýňovou polívkou se při pobytu na Zélandě potkáte snad v každé restauraci.

Odpoledne jsme vyjeli už směrem ke Christchurch. Musím se vám zmínit o zajímavém městečku Pegasus. Ještě jsem neviděla, jak takové město vzniká. Zajeli jsme tam v domnění, že tudy projedeme k pláži a přespíme tam. Už vjezd do městečka nás zaujal novým leskem. Masivní brána a úplně nová asfaltka. Nové chodníky, čerstvé čáry na silnici, všude jsme viděli billboardy s nákresy budoucí školy a budoucí pošty, obchodů a lékařské služby... Uměle vybudovávané kompletní město. Všechno jsem si mohla z obrázku na billboardu promítnout na pozemek jemu vymezený. Několik domů již postavených a nabízených k prodeji určovalo městečku architekturní ráz.

Všude jednosměrky, takže jsme se motali a viděli všechno. Dokonce i budoucí hřiště na rugby. Připadalo mi, že na nás někdo kouká u počítače, jak mu jezdíme po návrhu města :-)) Já jen, že to bylo zajímavé jezdit jen po ulicích a jen vědět přesně, kde co bude stát v budoucnu.

Nakonec jsme přespali u Woodend Beach. Ráno po kávičce a snídani v parku jsme se na pláž šli podívat. Nádherná byla! Kousek od Christchurch. Na parkovišti, kde jsme spali se to hemžilo a střídalo páničky různých psích plemen a psiska běhala po velkém parku a krásné pláži. Surfaři si užívali vln a já se ve vzpomínkách vrátila do Papamoa, kde je pláž strašně podobná. Pod hřejivým sluníčkem jsme si užili na pláži nakonec celé dopoledne.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.